Salon VOX w Jankach przeszedł gruntowną metamorfozę. Kilka miesięcy prac nad nowym formatem poprzedziły dogłębne badania etnograficzne. Efekt? Precyzyjnie zaplanowana przestrzeń i zespół doradców, których zadaniem jest sprawić, by remont i urządzanie domu były przyjemnym doświadczeniem. Wprowadzone w Jankach innowacje będą inspiracją dla zmian w kolejnych salonach VOX w całej Polsce.
Obecny kształt wnętrza oraz usług to efekt długich miesięcy badań i pracy zespołu VOX. W tym procesie wspierali ich eksperci z dwóch uznanych pracowni – poznańskiej Bidermann+Wide oraz krakowskiej Schwitzke Górski – od wielu lat projektujących salony modowe, z elektroniką czy wyposażeniem wnętrz.
Poznać lepiej swoich klientów
– Jednym z kluczowych aspektów, nad którymi pracowaliśmy, była dokładana analiza tego jak w salonach wnętrz zachowują się klienci. Aby to zrozumieć przeprowadziliśmy, przy wsparciu pracowni Schwitzke Górski, rozbudowane badania etnograficzne, liczne warsztaty strategiczne oraz analizę procesów sprzedażowych – wyjaśnia Paweł Gaj, Trade Marketing Director w VOX.
Te badania pokazały, jak klienci poruszają się po sklepie, co im przeszkadza, a co pomaga w wygodnych zakupach i podejmowaniu decyzji. Mając taką wiedzę zespół projektowy mógł opracować strategiczne wytyczne do kształtowania customer experience w salonach VOX.
– Wprowadzone przez nas rozwiązania mają pomagać w dokonywaniu wyborów, inspirować, ułatwiać poznawanie produktów, współpracę z doradcami i optymalizować ścieżki komunikacyjne. Czyli sprawić, że klient nie będzie czuć się w naszym salonie zagubiony, ale łatwo znajdzie to, czego szuka. Jedną z ważnych zmian jest uproszczenie nawigacji oraz poprawienie czytelności aranżacji całego salonu. Jako ciekawostkę mogę podać, że choć salon nie zmienił metrażu, to dziś większość klientów uważa, że jest większy, niż był uprzednio. Także ekspozycja w powszechnym odbiorze jest bogatsza w produkty – podkreśla Maciej Bidermann, Head Interior Designer w Bidermann+Wide.
Wnioski wypracowane w trakcie badań trzeba było następnie przenieść na konkretne rozwiązania aranżacyjne. W tym procesie VOX współpracował z pracownią Bidermann+Wide, która już wcześniej zaprojektowała firmie jej poznańskie biuro.
– W tego typu projektach kluczowe jest projektowanie odpowiednich doświadczeń. Wspólnie z VOX udało nam się stworzyć miejsce, w którym przebywa się z przyjemnością i które zachęca do interakcji oraz korzystania z rozwiązań, jakie oferuje. Można powiedzieć, że salon w Jankach to prototyp, który będzie badany, analizowany i ulepszany, tak aby stał się w przyszłości przestrzenią idealną – pozbawioną barier komunikacyjnych, łączącą nowoczesne techniki sprzedażowe z klasycznym retail – mówi Maciej Bidermann.
Cała oferta w jednym miejscu? To możliwe
Salon w Jankach został wyposażony w rozbudowany system digital signage. Dzięki interaktywnym terminalom klienci mają z każdego miejsca dostęp do wszystkich produktów VOX. Ekrany są tak skonfigurowane, że w strefie drzwi, podłóg albo mebli od razu można przejrzeć dedykowany katalog z ofertą tego segmentu. Zawartość jest na bieżąco aktualizowana z centralnej bazy, dzięki czemu użytkownik ma pewność, że oglądane produkty są dostępne.
– Z ekranów chętnie korzystają zarówno klienci, jak i nasi doradcy, gdyż pozwalają one szybko znaleźć idealnie rozwiązanie. Nawet jeśli jakiegoś mebla nie ma akurat na ekspozycji, to jest na pewno w katalogu. Ekrany to też narzędzia do samodzielnego konfigurowania personalizowanych mebli czy wyszukiwania gotowych aranżacji, które mogą być punktem wyjścia do dalszej pracy – mówi Rafał Ćwiek, kierownik salonu VOX w Jankach.
Wnętrza realne i wirtualne
Ważnym punktem salonu jest strefa VOXBOX – miejsce, w którym wspólnie z doradcą można wykreować dopracowane w najdrobniejszym detalu wirtualne wnętrze. Klient może do niego wejść dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości (VR). Technologia ta pozwala np. sprawdzić, czy wybrane meble pasują do wnętrza oraz czy razem z innymi elementami tworzą dobry zestaw. Klient może wstępnie przygotować projekt samodzielnie w domu, korzystając z internetowej aplikacji na HYPERLINK „http://www.voxbox.pl/”www.voxbox.pl, a potem otworzyć go w salonie i z doradcą dopracować szczegóły.
Liczne rozwiązania cyfrowe w salonie służą nie tylko do prezentacji oferty – to funkcjonalne narzędzia, z których klient może płynnie przejść do fizycznego “doświadczania” wybranych mebli czy wykreowanych wnętrz. Salony VOX wzbogacono bowiem o specjalną strefę – bogatą bibliotekę materiałów.
– Dzięki bibliotece materiałów możemy nie tylko sprawdzić kolory, tekstury czy wygląd tkanin, ale też ich dopasowanie do innych elementów wnętrza. To, co dotąd było tylko wirtualnym modelem albo co znaliśmy jedynie ze zdjęć, możemy zobaczyć, dotknąć i porównać w naturalnym świetle z innymi produktami. Biblioteka materiałów pomaga w pełni doświadczyć, jak wybrane przez nas zestawienia kolorów czy tekstur komponują się ze sobą – opowiada Paweł Gaj.
Wspólne urządzanie
VOX zmienił również koncepcję działania salonu jako punktu sprzedaży. Olbrzymią pracę włożono w doskonalenie procesu obsługi klienta. W warszawskim salonie o projekcie wymarzonego wnętrza klient może porozmawiać zarówno przy stole, przy ekspozycji jak i …z domu przez czat wideo. Możliwość odbycia spotkania online poprzez aplikację Hangout czy po prostu przez telefon, sprawia, że sporą część procesu urządzania da się zrealizować na odległość poprzez Wirtualny Salon VOX. Wtedy wizyta w salonie w to okazja do finalnego sprawdzenia produktów oraz omówienia szczegółów projektu.
O marce VOX:
VOX to marka wnętrzarska o unikatowym i uzupełniającym się portfolio produktów oraz usług związanych z urządzaniem mieszkań i domów.
W VOX wierzymy, że prawdziwa wolność zaczyna się w domu, a to jak mieszkamy ma ogromny wpływ na nasze życie. Dlatego nasze produkty powstają w odpowiedzi na realne potrzeby człowieka, w oparciu o metodologię design thinking. Pracują nad nimi multidyscyplinarne zespoły, w skład których, oprócz projektantów, wchodzą psychologowie, etnografowie czy socjologowie; a naszym celem jest nieustanny rozwój i dostarczanie kompleksowych rozwiązań wnętrzarskich. W ten sposób powstają stylistycznie dopasowane do siebie kolekcje mebli, podłóg, drzwi, dodatków oraz systemów ściennych i elewacyjnych.
VOX to także sieć salonów wyposażenia wnętrz w całej Polsce oraz platforma sprzedaży on-line vox.pl. Prawdziwą wolność tworzenia zapewniamy także konsumentom w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach, od Stanów Zjednoczonych, przez Rosję, aż po Australię i Tajwan.