Trwająca już ponad rok pandemia sprawiła, że dom stał się centrum naszego życia i nabrał szczególnego znaczenia. To właśnie tutaj spędzamy dużą część dnia, pracując i wypoczywając. Posiadacze balkonów i tarasów z pewnością niecierpliwie czekają na start sezonu wiosenno-letniego, kiedy wreszcie można odetchnąć świeżym powietrzem i cieszyć się słońcem. Jak zaaranżować tę domową przestrzeń, aby w pełni wykorzystać jej możliwości? Domoteka ma już na to ciekawe pomysły i funkcjonalne rozwiązania, którymi zdążyła się podzielić podczas webinarów i warsztatów online – Domodesign.
Choć wczesnowiosenna pogoda wciąż jeszcze nas nie rozpieszcza, już niedługo będziemy mogli przenieść się na balkony i tarasy. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zastanowić się, jak odpowiednio je urządzić oraz przekształcić zarówno w komfortowe miejsce wypoczynku, jak i pracy. Kluczowy jest tu oczywiście wybór optymalnego wyposażenia, czyli przede wszystkim mebli oraz dodatków. Te zaś czekają w ofercie Domoteki. A jakie najgorętsze trendy sezonu warto zaadaptować u siebie?
Większy dom
Balkon i taras już od kilku sezonów są miejscami, które przynależą bardziej do domu niż do przestrzeni zewnętrznej. W obecnej rzeczywistości mamy zresztą naturalną potrzebę „poszerzenia” salonu i wyniesienia na zewnątrz typowo domowych mebli. Tarasy i balkony stały się więc niejako zewnętrznymi pokojami. Rozgościły się w nich wygodne fotele, sofy i szezlongi, na których nie brakuje miękkich poduszek i koców. W związku z ograniczeniami w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych w sezonie wiosenno-letnim balkony staną się również jadalniami, w których będziemy chcieli zrekompensować sobie brak możliwości wyjścia do ulubionej restauracji. Co więcej, wakacyjne wyjazdy wciąż stoją pod znakiem zapytania. Urządzenie na balkonie lub tarasie namiastki hotelu lub spa nie będzie zatem niczym zaskakującym.
Naturalne materiały
Jeśli mamy w perspektywie spędzanie ciepłych dni na balkonach i tarasach, plastikowe meble zdecydowanie nie będą sprzyjać komfortowi. Zamiast nich zdecydowanie lepiej sprawdzi się komplet wykonany z naturalnej wikliny lub z drewna – np. z tekowego, które słynie z odporności oraz długowieczności. Teraz, jak nigdy przedtem, wygoda stała się cechą naszych domów, którą cenimy najbardziej. Przestrzeń przydomowa nie jest tu wyjątkiem.
Minimalistyczny design mebli
Proste, neutralne formy są zawsze dobrym rozwiązaniem, ponieważ dają większe pole dla kreatywności w kwestii doboru dekoracji. Meble do ogrodu i na taras mają być swego rodzaju płótnem, które możemy uzupełnić o wybrane dodatki, tworzące osobisty, oryginalny charakter przydomowej przestrzeni. Warto również pamiętać, że nieskomplikowana stylistyka mebli skutecznie wspomaga koncentrację. Cecha ta świetnie sprawdzi się w przypadku, kiedy będziemy chcieli popracować na świeżym powietrzu. Wygospodarowanie przestrzeni do pracy jest tym istotniejsze w czasie home office, że pozwala oddzielić sferę zawodową od prywatnej, a to ma istotny wpływ na psychikę.
Jeszcze więcej zieleni
Moda na uprawianie miniogródka nawet na niewielkim balkonie gości w polskich domach już od kilku sezonów. Nic bowiem nie przynosi takiego wytchnienia i relaksu jak zieleń. To szczególnie ważne w tak stresujących czasach jak obecnie. Tej wiosny trend na urządzenie bujnych przydomowych ogrodów z pewnością się nie zdezaktualizuje, a wręcz nabierze rozpędu. Aranżując prywatną oazę, warto wzbogacić ją zwłaszcza w warzywa i zioła, które wylądują na talerzach. W obecnej sytuacji wielu z nas spędza nieco więcej czasu w kuchni. Posiadanie w zasięgu ręki świeżych, wolnych od nawozów produktów znacznie ułatwi życie, będzie też zdrowsze oraz bardziej ekonomiczne.
Fokus na oświetlenie
Stylistykę mebli i dodatków, a także piękno roślin znakomicie wydobędzie z cienia odpowiednio dopasowane oświetlenie. Zyskuje ono szczególne znaczenie, jeżeli balkon lub taras ma być miejscem naszej pracy. Warto więc wyposażyć tą przestrzeń w źródła światła pomagające w czytaniu i skupieniu uwagi. Pomyślmy zarówno o większych lampach, jak i dyskretnym, punktowym oświetleniu, a także kinkietach.
Wszystkie te wskazówki aranżacyjne można z powodzeniem wykorzystać, bazując na bogatej ofercie Domoteki – obejmującą zarówno meble, jak i dodatki balkonowe czy oświetlenie. W praktyce mogli się o tym przekonać uczestnicy ostatniej odsłony bezpłatnych warsztatów online i webinarów Domodesign, które odbyły się 14 i 17 kwietnia, a dotyczyły tarasu oraz balkonu. Spotkania poprowadziły doświadczone architektki wnętrz Martyna Banaszczuk i Ewelina Białobrzewska – ekspertki programu Pomagamy Urządzać, przy wsparciu projektantki ogrodów Małgorzaty Domerackiej. Tradycyjnie wraz z uczestnikami wzięły na warsztat aranżację rzeczywistych przestrzeni oraz konkretne wyzwania. Zaproponowały przy tym funkcjonalne i oryginalne rozwiązania projektowe, wykorzystując starannie wyselekcjonowane produkty z oferty Domoteki. Na bieżąco odpowiadały też na pytania i udzielały praktycznych porad. Uczestnicy po warsztatach mieli głowy pełne inspiracji, a także gotowe listy zakupów. Partnerami wydarzenia były salony Domoteki: Aleotti, Aksonometria, Koma, Miloo Home, NAP i Vzór.
Kolejna edycja Domodesign odbędzie się 19 i 22 maja. Tym razem tematem przewodnim będzie urządzanie pokoju dziecka. Serdecznie zapraszamy!
Plan webinarów i warsztatów Domodesign: https://domoteka.pl/domodesign/
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany wyposażeniu wnętrz. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą.
Właścicielem parków handlowych Homepark jest fundusz Pradera European Retail Parks, którego właścicielem jest Pradera – wiodący na rynku specjalistycznym fundusz zarządzający aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3 miliardy euro zawiera 58 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji i Chinach, posiadających łącznie 2300 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland.