Za nami Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek w Bolonii. Podczas jednej z największych imprez branżowych na świecie można było oglądać nowości od Grupy Tubądzin – 4 premierowe kolekcje Macieja Zienia, 34 nowe wzory płytek wielkoformatowych marki MONOLITH oraz 17 propozycji łazienkowych w najpopularniejszych formatach.
Prezentowane w tym roku we Włoszech kolekcje Ceramiki Tubądzin odwołują się do organicznego piękna skał i minerałów, podkreślając ich wyjątkowość, szlachetny rysunek i wachlarz różnorodnych barw. Natura, która od lat inspiruje projektantów i architektów marki pracujących w zespole TU_Kolektyw, jest jednym z nieprzemijających trendów, który doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby człowieka – otaczania się przedmiotami nie tylko pięknymi pod kątem designu i estetyki, ale też kojącymi zmysły oraz dającymi poczucie odprężenia, harmonii i relaksu.
Pandemia zmieniła podejście do projektowania o 180 stopni. Coraz mocniej zastanawiamy się nad tym, jakimi produktami chcemy się otaczać, skąd one pochodzą i jakie mają dla nas znaczenie. Chcemy czuć się we wnętrzu dobrze, dlatego chętnie sięgamy po akcenty związane z naturą, które są odpowiedzią na pragnienie bliskości, wyciszenia, spokoju. Wśród najnowszych trendów pojawiają się bardzo neutralne kolory – beże, lekkie szarości, subtelne pastele, którym towarzyszą delikatne dekoracje. Obecność marmurów i wszelkiego rodzaju kamieni również oddaje potrzebę bliskości z naturą. Gościom targów Cersaie bardzo spodobał się motyw drewna, które przedstawione zostało w kolekcjach Ceramiki Tubądzin w postaci slabów i lameli. To propozycja na komfortową przestrzeń w klimacie hotelowego SPA, w której miło jest się zrelaksować i odpocząć – mówi Anna Skonka-Wojtysiak, kierownik działu wzornictwa Grupy Tubądzin, projektantka TU_Kolektyw.
Najnowsze kolekcje i wzory marki Tubądzin sięgają również do sztuki renesansu, obfitującej w artystyczne operowanie odcieniami, tonacjami i pigmentami, zaczerpniętymi z naturalnych surowców.
Na bazie minerałów wytwarzano kiedyś najcenniejsze barwniki. Bogata gama kolorów skał, od czerwonych i różowych, przez pomarańczowe, żółte, zielone i niebieskie, dawała artystom podstawę do tworzenia wyjątkowych dzieł. Farba z azurytu, minerału na bazie miedzi, służyła florenckim malarzom doby renesansu do zdobienia jasnoniebieskich szat postaci np. na freskach. Wyrazistą żółć wytwarzano z kolei z mineralnego aurypigmentu na bazie arsenu. Subtelną, szarozieloną barwę, używaną jako warstwa bazowa odcieni skóry, wykonywano z mineralnego terra verde na bazie żelaza, zwanego również „zieloną ziemią”. Ultramaryna, kolejny ciemnoniebieski pigment podobny do azurytu, pochodzi z półszlachetnego kamienia lapis lazuli, który uznawano za minerał bliski bogom. Idąc śladem dawnych mistrzów, postanowiliśmy na nowo odkryć rozmaitość kolorów skrytych w naturalnych skałach – dodaje Anna Skonka-Wojtysiak.
Głębia świetlistego minerału w kolekcji Onice Rosa
Jedną z propozycji Ceramiki Tubądzin w wielkim formacie, którą można było obejrzeć na targach w Bolonii, jest kolekcja Onice Rosa marki MONOLITH. To kolekcja bazująca na subtelnej, różowej odmianie onyksu, wypełniona lekkością i zwiewnością, bardzo kobieca – delikatna i silna jednocześnie. Wyrazista uroda kamienia, który już w starożytności używany był do wyrobu misternie rzeźbionych arcydzieł, zestawiona została z pastelową barwą i polerowaną płaszczyzną. Charakterystyczna dla onyksu przezierność sprawia, że jego struktura rozświetla się, nabiera dodatkowej głębi i tworzy tym samym imponującą dekorację o biżuteryjnym charakterze.
Blask marokańskiego słońca w kolekcji Fadma
Wśród 17 kolekcji łazienkowych w popularnych formatach 30 x 60 cm, 30 x 75 cm i 33 x 90 cm, prezentowanych przez Grupę Tubądzin na Cersaie, goście targów mogli zobaczyć m.in. kolekcję Fadma (30 x 75 cm). Przy jej tworzeniu projektanci zainspirowali się różnorodnością marokańskich miast, z których każde ma własną atmosferę, a nawet niepowtarzalną kolorystykę. Fadma osadzona jest w szaroniebieskiej tonacji kamienia, w klimacie słońca, etniczności i architektury Casablanki, która łączy biel budynków z ich odbiciem w niebieskiej tafli morza. Motyw marokańskiej koniczyny, widoczny w kolekcji w formie połyskującej mozaiki ściennej, stanowi nawiązanie do subtelnych dekoracji i kunsztownego wykończenia każdego detalu, charakterystycznych dla tego barwnego, egzotycznego świata.
Na styku świata wnętrz i mody – Tubądzin kreacja Maciej Zień
Targi Cersaie to także premiera najnowszych kolekcji Macieja Zienia w formacie 33 x 90 cm, zaprojektowanych specjalnie dla Ceramiki Tubądzin. Odnoszące się do czterech stylów kolekcje Boho, Sophisticated, Timeless i Funky ukazują zamiłowanie projektanta do łączenia mody z twórczym myśleniem o wnętrzu. Oscylowanie pomiędzy tymi dwoma światami przyniosło efekt w postaci odważnego wzornictwa i dekoracyjności w stylu nowoczesnego glamour. Kolekcje koncentrują się wokół najważniejszych trendów modowych. To inspiracja szlachetnymi materiałami, ponadczasowymi wzorami i blaskiem, który kojarzy się z luksusem, elegancją i ekskluzywnością, oparta na osobistym wyobrażeniu Macieja Zienia o każdym stylu.
Prezentowane na targach nowości Ceramiki Tubądzin są dostępne w najnowszym lookbooku marki: www.tubadzin.pl/pl/lookbook2021/.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od prawie 40 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120 x 240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2020 firma sprzedawała swoje produkty do 70 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowy konkurs dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.