W dzisiejszym świecie, w którym coraz częściej poświęcamy sen na rzecz pracy, obowiązków rodzinnych i życia codziennego, problem jego niedoboru staje się powszechny. IKEA pragnie pomóc ludziom odzyskać radość ze snu poprzez popularyzację znaczenia kluczowych czynników, które mogą poprawić jego jakość. Dzięki doświadczeniu i wiedzy dotyczącej domowego życia oraz skoordynowanemu asortymentowi, marka może zachęcać do znalezienia własnych rozwiązań na dobry sen, bez względu na nasz styl życia czy zasobność portfela.
Pasją IKEA jest odkrywanie, co tak naprawdę oznacza domowe życie. Marka przeprowadziła w ciągu ostatnich 10 lat rozmowy z tysiącami ludzi z 40 krajów, aby dowiedzieć się, jak może ulepszyć ich domy. Tak powstaje coroczny Raport IKEA Życie w domu. Z ostatniego raportu w 2023 roku zaczerpnięto dużo wiedzy na temat spania.
W szybko zmieniającym się świecie żyjemy ekspresowo, a sen coraz częściej jest skracany i zaniedbywany. Dlatego jako nieustanny obserwator domowego życia, IKEA zdecydowała, że w tym i nadchodzących sezonach, spanie stanie się priorytetem. Marka chce pomóc ludziom lepiej zrozumieć, jak ważny jest zdrowy i regenerujący odpoczynek oraz jak proste zmiany w domu mogą znacząco poprawić jego jakość.
Skoordynowany asortyment IKEA pozwala spełniać różnorodne potrzeby – począwszy od łóżek i materacy, przez szafy z wyposażeniem wewnętrznym, komody, pościel, oświetlenie, żywe rośliny i dekoracje, aż po produkty inteligentnego domu, np. oczyszczacze powietrza i czujnik jakości powietrza, sterowane za pomocą aplikacji w smartfonie. Dzięki pełnym zalet, dobrze pomyślanym produktom, w łatwy i prosty sposób można wprowadzać zmiany we własnym domu, żeby wysypiać się lepiej. W sklepach marka przygotowała zupełnie nowe działy sypialni, studia materacy, pościeli, setki inspiracji, by każdy mógł wybrać coś dla siebie.
„Naszym celem jest nie tylko dostarczanie funkcjonalnych mebli i wyposażenia domu, ale także edukowanie w zakresie tego, co wpływa na jakość domowego życia. A dobry sen jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów, który oddziałuje na nasze zdrowie i samopoczucie. Chcemy zwrócić uwagę na to, jakie czynniki są kluczowe, by wyspać się dobrze oraz jak proste rozwiązania, krok po kroku, mogą poprawić jakość snu i tym samym wpłynąć na nasze codzienne funkcjonowanie” – mówi Katarzyna Broniarek-Niemczycka, Dyrektorka Komunikacji w IKEA Retail w Polsce.
Sześć kluczowych czynników dobrego snu
IKEA podkreśla i wskazuje sześć kluczowych czynników, które mają realne znaczenie w dążeniu do pełnowartościowego wypoczynku. Pierwszym z nich jest temperatura, która w sypialni powinna wynosić około 16-19°C, ponieważ zarówno, kiedy jest za ciepło, jak i za zimno, może to utrudniać zasypianie i wpływać na jakość snu. Kluczowe znaczenie ma także czyste powietrze – świeże i dobrze wentylowane wnętrze pozwala organizmowi na skuteczny odpoczynek.
Ważnym czynnikiem jest również odpowiednie oświetlenie. Jak pokazują badania przeprowadzane w ramach Raportu IKEA Życie w domu w 2023 roku, aż 25% Polaków potrzebuje całkowitej ciemności, aby zasnąć, co sprawia, że zaciemnienie sypialni staje się istotnym elementem higieny snu. Dźwięk – cicha przestrzeń dodatkowo sprzyja regeneracji, dlatego warto unikać hałasów i zadbać o wyciszenie pomieszczenia. Komfort snu zależy także od odpowiednich warunków – dla 34% Polaków ulubiona poduszka jest kluczowym elementem, a dobrze dobrany materac oraz pościel to podstawy zdrowego wypoczynku. W zestawieniu nie mogło zabraknąć uporządkowanego otoczenia, to również odgrywa ważną rolę, gdyż czysta i dobrze zorganizowana przestrzeń, pozytywnie wpływa na samopoczucie oraz ułatwia wypoczynek.
Jak wynika z badań, dla 45% Polaków najważniejszym aspektem idealnego domu jest możliwość odprężenia się i relaksu, a dobrze przespana noc jest niezbędnym warunkiem tego procesu. IKEA zachęca więc do zapoznania się z 6 czynnikami dobrego snu i wprowadzenia zmian w codziennych rytuałach związanych ze snem. Czasem małe zmiany prowadzą do wielkich efektów.
Odkryj tajniki dobrego snu
Dobrze przespana noc, to więcej energii i lepszy start dnia. Warto zadbać o jego jakość i cieszyć się każdym porankiem. Najnowsza kampania IKEA, która wystartowała pod hasłem: „Pobudka! Czas na sen dobry” skupia się właśnie na tym elemencie życia, podkreślając jednocześnie wagę odpoczynku i regeneracji organizmu. W ramach budowania społecznej świadomości w tym zakresie, marka przygotowała wyjątkową Ścieżkę sensoryczną IKEA w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, która pozwala odkryć, jak temperatura, światło, dźwięki, czyste powietrze, komfort oraz uporządkowane otoczenie mogą wpłynąć na jakość snu. Każdy z tych elementów został starannie zaprojektowany przez projektantów i projektantki IKEA, aby oddziaływać na zmysły i inspirować odwiedzających do tworzenia własnych rozwiązań na dobry sen.
Ścieżka sensoryczna IKEA otwarta jest dla odwiedzających od 16 września od godz. 16:00 – 20:00 oraz 17-18 września w godz. 10:00 – 20:00. Organizatorzy zadbali o pełną dostępność wydarzenia, w tym udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, oraz przygotowanie materiałów edukacyjnych i ścieżki dźwiękowej, także w języku angielskim. Wejście do PKiN od ul. Marszałkowskiej, hol główny, Sala Korczaka.
Usługa Planowania Dobrego Snu za 1 zł
Oprócz wspomnianej Ścieżki sensorycznej IKEA odwiedzającym PKiN marka pomoże stworzyć wyśnione miejsce do odpoczynku i odzyskać codzienną radość ze snu. Na miejscu będą dostępni projektanci i projektantki IKEA, gotowi pomóc w doborze produktów i rozwiązań, które zapewnią idealne warunki do zdrowego snu w domu. Usługa będzie dostępna za symboliczną złotówkę, a zapisy na pośrednictwem formularza na IKEA.pl/event.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 54 Punkty Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 12 Studiów planowania i zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
*Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA, który działa na ponad trzydziestu rynkach i odpowiada za ok. 90% sprzedaży detalicznej IKEA. To strategiczny partner, który opracowuje i wprowadza innowacje w działalności IKEA i współtworzy wspólne strategie IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA w ramach umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Działa w trzech obszarach biznesowych: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres. Dowiedz się więcej na Ingka.com.