Poznaj mistrzów architektonicznej harmonii. BANG & OLUFSEN OGŁASZA laureatów konkursu „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku”

Bang & Olufsen, ikona innowacyjnego wzornictwa i najwyższej jakości technologii audio, z dumą prezentuje wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego konkursu „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku”. Zwycięskie prace jury wyłoniło spośród kilkuset nadesłanych zgłoszeń. W zaprezentowanych wizjach aranżacji salonu produkty Bang & Olufsen nie są jedynie eleganckim dodatkiem – stanowią integralną część wysmakowanej przestrzeni.

Zwycięska praca Joanny Dolot z pracowni Miso Miso Studio.

Konkurs „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku” marka kierowała do architektów, projektantów wnętrz, studentów i pasjonatów designu. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć koncepcję nowoczesnego salonu, w którym produkty Bang & Olufsen będą integralną częścią aranżacji. Celem było odkrywanie nowych sposobów łączenia dźwięku z architekturą, tworząc wnętrza oferujące zarówno estetyczne, jak i akustyczne doznania. Zgłoszone projekty, spełniające wymagania regulaminu, oceniło jury w składzie: Tiina Karjalainen-Kierysch – Head of Design w Bang & Olufsen (przewodnicząca jury), Katarzyna Będzińska – influencerka, twórczyni profilu Minimaliving, Marcin Szczelina – krytyk architektury, redaktor magazynu Archisnob oraz Adam Pulwicki – architekt, członek SAW.

Konkurs dostarczył nam wielu emocji! Zgłoszone projekty prezentowały bardzo wysoki poziom i przyznanie punktów tak różnorodnym i dopracowanym wnętrzom wymagało od jury sporego wysiłku – skomentowała proces wyboru prac Tiina Karjalainen Kierysch, Head of Design w Bang & Olufsen.

Wyniki konkursu

Nagrodę główną za pracę zatytułowaną „Cliff House” zdobyła Joanna Dolot z pracowni Miso Miso Studio, prezentując minimalistyczne wnętrze, w którym dominują naturalne surowce i barwy ziemi. Jury doceniło koncepcję nie tylko za wskazane w projekcie elementy, ale zwróciło również uwagę na świetne dostosowanie wnętrza do potrzeb użytkowników produktów marki oraz kreatywne rozwiązania, które budują atmosferę spokoju i harmonii, oddając tożsamość marki Bang & Olufsen.

Zwycięska praca Joanny Dolot z pracowni Miso Miso Studio

Koncepcja Joanny Dolot to koncepcja wnętrza spokojnego i stonowanego, ale zarazem spektakularnego. Przyciąga uwagę przemyślanym i spójnym myśleniem o przestrzeni, zestawieniem materiałów oraz świadomym rozplanowaniem. Główną rolę grają tu efektownie wyeksponowane produkty Bang & Olufsen, dopełnia je natura i fenomenalny widok za oknem. Wnętrze ma swoją harmonię, spokój i zapewnia możliwość delektowania się czasem wypełnionym dźwiękiem i obrazem. Ponadczasowe wzornictwo Bang& Olufsen idealnie wpisuje się w tą przestrzeń. Pędzący i przebodźcowany świat potrzebuje takich wnętrz    podkreślił Adam Pulwicki, założyciel pracowni PULVA.

Nagroda główna to kultowy głośnik Bang & Olufsen Beosound A9, ekskluzywna podróż do siedziby marki w Struer (Dania), profesjonalna sesja zdjęciowa projektu oraz promocja w mediach ogólnopolskich.

Pierwsze wyróżnienie trafiło do Agnieszki Słopeckiej z pracowni RAW Design za pracę „Przytulny minimalizm”, w której autorka łączy różne filozofie estetyczne, opisując je jako czerpiące z japońskiego wabi-sabi oraz ponadczasowego, klasycznego stylu. Jak sama wspomina, dzięki temu tworzy ciepłą i harmonijną atmosferę, która koi zmysły i sprzyja odpoczynkowi. Te cechy projektu nie umknęły członkom jury, którzy jednak zwrócili uwagę również na spójność wnętrza z wizerunkiem marki Bang & Olufsen oraz umiejętne wykorzystanie produktów w aranżacji mniejszej metrażowo przestrzeni.

Wyróżniona propozycja charakteryzuje się nie tylko dbałością o detale, ale również przemyślanym połączeniem technologii Bang & Olufsen z wysoką estetyką przestrzeni. To dowód na to, że nawet w niewielkim wnętrzu można stworzyć warunki sprzyjające wyjątkowym doznaniom estetycznym i dźwiękowym – zaznaczyła Katarzyna Będzińska, członkini jury i jedna z czołowych polskich influencerek wnętrzarskich.

W ramach nagrody laureatka konkursu otrzyma głośnik Bang & Olufsen Beosound 2, wyjazd do siedziby marki oraz promocję projektu w mediach.