Mimo wciąż niepewnej sytuacji światowej gospodarki i dynamicznych zmian na rynku wyposażenia wnętrz, 63. edycja Salone del Mobile w Mediolanie nie pozostawiła wątpliwości, że jest to najważniejsze wydarzenie branży meblarskiej i wzorniczej na świecie. Marka Paged jest obecna na tych prestiżowych targach już od 1954 roku – właśnie zaprezentowała się mediolańskiej publiczności po raz 44., jest więc jedną z polskich firm o najdłuższym stażu na tej imprezie.
Jakie plany wiąże z tegoroczną obecnością?
Ponad 302 tys. odwiedzających ze 151 krajów przyjechało do Mediolanu w poszukiwaniu kreatywnych idei, innowacji i możliwości międzynarodowej współpracy. Tegoroczna edycja była także wyjątkowa pod względem udziału Polaków – uplasowaliśmy się na czwartym miejscu wśród najliczniej reprezentowanych wśród publiczności nacji, zaraz po Chinach, Niemczech i Hiszpanii.
W targach wzięło udział aż 5325 profesjonalistów z Polski. Wśród 2103 wystawców z 37 krajów zaprezentowało się 9 polskich marek, w tym Paged Meble. Silna obecność polskich przedsiębiorców w Mediolanie oraz trzecia pozycja na świecie (po Chinach i Niemczech) pod względem wartości eksportu mebli podkreśla rosnącą rolę Polski jako ważnego gracza
w międzynarodowej branży meblowej.
Tegoroczna ekspozycja Paged Meble prezentowała bogate historyczne dziewictwo w kontekście współczesnego designu i potrzeb dzisiejszych użytkowników. – Salone del Mobile to dla Paged wydarzenie strategiczne – mówi Andrzej Pisarzewski, dyrektor handlowy firmy. – Jesteśmy znani
z mebli z giętego drewna, ale w tym roku zaprezentowaliśmy również wyjątkowe produkty, takie jak stoły Sund i Drum, a także odświeżoną wersję linii foteli Aria.
Prezentacja Paged Meble idealnie wpisywała się w dominujące na targach trendy – komfort, zrównoważony rozwój i naturalną estetykę. Ciepła paleta barw, organiczne linie giętych mebli i naturalne drewno w różnych wykończalniach podkreślały szlachetną prostotę i autentyczność oferty.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się premierowa kolekcja Heritage 621 – nowoczesna reinterpretacja klasycznego modelu B-621 z przełomu lat 50. I 60. XX wieku, którego projekt przypisywany jest Marianowi Sigmundowi. Współczesną formę nadało mu Maja Ganszyniec Studio, dostosowując oryginalny projekt do dzisiejszych wymogów ergonomii i zrównoważonej produkcji. Efektem są dwa meble – krzesło jadalniane i fotel lounge’owy.
Nowością była również kolekcja Nimm autorstwa Macieja Karpiaka, obejmująca krzesła z i bez podłokietników oraz dwa rodzaje hokerów. Prosta, dopracowana forma mebli sprawia, że doskonale odnajdują się one zarówno w przestrzeniach domowych, jak i komercyjnych, odpowiadając na potrzeby estetyczne i funkcjonalne współczesnych użytkowników.
Obecność Paged Meble w Mediolanie to także opowieść o konsekwencji, nieustannej adaptacji i nowym otwarciu. – W ostatnich latach koncentrowaliśmy się na wewnętrznej konsolidacji firmy, współpracując z projektantami i doradcami. Dziś jesteśmy gotowi do ekspansji – zdobywamy nowe zamówienia, również z rynku amerykańskiego. To dowód na siłę naszej marki i skuteczność przyjętej strategii – mówi Daniel Ścigała, przewodniczący rady nadzorczej Paged Meble.
Na mediolańskich targach firma zaprezentowała także innowacyjną technologię WRB (Weather- -Resistant Beech) – ekologiczną metodę impregnacji drewna olejem lnianym, która czyni je odpornym na warunki atmosferyczne. Dzięki niej trwałe, funkcjonalne i przyjazne dla środowiska drewniane meble Paged mogą być używane zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz.
Łącząca dziedzictwo marki i nowoczesne wzornictwo ekspozycja Paged Meble doskonale wpisała się w atmosferę imprezy, która wyznacza trendy w branży. – Największą satysfakcję dało nam to, że nasze intuicje estetyczne pokryły się z oczekiwaniami odbiorców – mówi Maja Ganszyniec, dyrektorka artystyczna Paged Meble i autorka projektu stoiska. – Narracja wizualna, którą stworzyliśmy, trafiła do osób szukających autentyczności i jakości, co widać było po dużym zainteresowaniu ze strony gości z całego świata. Usłyszeliśmy wiele komplementów, wracamy podbudowani i z motywacją, żeby te kontakty, które nawiązaliśmy, przekształcić w głębsze relacje – podsumowuje projektantka.
________________________________________
O Paged Meble
Paged Meble to wiodący polski producent mebli z giętego i litego drewna. Firma z ponad 140-letnią tradycją łączy rzemieślnicze tradycje z nowoczesnym wzornictwem. Kładąc nacisk na jakość, innowacyjność i zrównoważony rozwój, tworzy produkty dla klientów prywatnych i biznesowych na całym świecie. Od klasycznych thonetowskich krzeseł po nowoczesne meble do przestrzeni biurowych czy outdoorowe z technologią WRB – Paged nieustannie się rozwija, pozostając wierny swoim korzeniom.