Jaki jest lepiej pomyślany dom według IKEA? Lepiej zorganizowany, przemyślany, funkcjonalny, spełniający nasze indywidualne potrzeby i oczekiwania, szyty na miarę. Ponadto, wsparty ekspercką wiedzą i wieloletnim doświadczeniem – projektantów w Szwecji, projektantów wnętrz w Polsce, i olbrzymim doświadczeniem jakie posiada IKEA, dzięki możliwości towarzyszeniu wielu ludziom podczas planowania ich życia w domu.
Nowe hasło marki nawiązuje zatem do tego, co jest najważniejszą przewagą IKEA. W najbliższym roku firma będzie się skupiać na przechowywaniu i organizacji przestrzeni w domu. Nowy format komunikacji ma wskazywać racjonalne i emocjonalne korzyści wynikające z korzystania ze sprytnych i funkcjonalnych rozwiązań IKEA: To jakościowe meble i akcesoria, które ułatwiają codzienne życie ludzi. Pomysły na aranżacje wnętrz, które są dopasowane do potrzeb, warte swojej ceny oraz dostępne na terenie całego kraju.
“Nowe hasło nawiązuje bezpośrednio do długofalowej strategii komunikacyjnej, jaką rozpoczynamy, aby opowiadać o naszych rozwiązaniach dla lepszego domu. W tym roku chcemy mówić o tym, że lepszy dom, to taki, gdzie panuje porządek i dobra organizacja, ale taka skrojona pod nas. To dom, gdzie jesteśmy sobą, gdzie czujemy się dobrze, ponieważ jesteśmy otoczeni przez przedmioty, które nie są przypadkowe. I co najważniejsze, dom „idealny”, nie musi być idealny, musi być dla nas. W naszym badaniu IKEA Życie w domu 2022, aż 79% Polek i Polaków wskazało dom jako źródło frustracji, szczególnie ze względu na bałagan i brak miejsca do przechowywania. Dlatego w pierwszej odsłonie nowego formatu komunikacji z klientami, który zostanie z nami przez następne lata, KEA będzie dzielić się eksperckimi rozwiązaniami w dziedzinie sprytnych rozwiązań na przechowywanie.” – mówi Katarzyna Piwowarczyk, Dyrektorka Marketingu w IKEA Retail w Polsce.
Hej! IKEA
Skracający dystans zwrot Hej! IKEA będzie odtąd towarzyszyć marce w komunikacji z konsumentami. Zarówno w sklepach, jak i na stronie www, w kampaniach marketingowych oraz w social-mediach.
“W naszej nowej komunikacji będziemy zaczynać zawsze od Hej! żeby otworzyć rozmowę z klientem. Dzięki temu wiedza i doświadczenie naszych pracowniczek i pracowników pomoże znaleźć rozwiązanie na każdy, ale to każdy problem związany z meblowaniem i szerzej – lepszym życiem w domu. Nasze Hej! IKEA ma być tym dla wszystkich, co Hey dla Siri lub Hi! Dla Google, tyle, że w zakresie organizowania i urządzania domowych, przyjaznych przestrzeni. Poza tym, po raz pierwszy w historii marki, chcemy pokazać, że zakupy w sklepach IKEA to przyjemny czas, gdzie można wypróbować różne rozwiązania do domu, zapytać o poradę, skorzystać z miejsca zabaw dla dzieci i zjeść smaczny zdrowy obiad, od razu zabrać zakupione produkty do domu i zakończyć wizytę legendarnym hot-dogiem” – tłumaczy Katarzyna Piwowarczyk.
“Będziemy również podkreślać współpracę IKEA z Polską, ponieważ bez niej IKEA nie byłaby w tym miejscu, w którym jest teraz – i chcemy głośno o tym mówić. Będziemy przypominać, o tym, że co piąty produkt sprzedawany w sklepach IKEA na całym świecie, a mamy tych sklepów ponad 370, pochodzi z Polski. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale rozwój IKEA jest możliwy także dzięki specjalistkom i specjalistom w Polsce. W naszym kraju pracuje prawie 100.000 osób, aby klienci na całym świecie mogli cieszyć się na przykład wspaniałymi fotelami STRANDMON, komodami HEMNES czy regałami IVAR. 5,5 mln domów w Polsce jest wyposażonych przez IKEA. Tego także będą dotyczyły spoty reklamowe wspierające nowy format komunikacji.” – mówi Katarzyna Warchał, Dyrektor Zarządzająca IKEA Purchasing na Europę Centralną.
Kampania w mediach
Kampania promująca Lepiej pomyślany dom oraz nowy format komunikacji IKEA startuje na początku września. Będziemy obecni we wszystkich mediach – szeroko zasięgowych i digitalu, a także prasie i na nośnikach outdoorowych.
Reżyserem spotów TV jest Krzysztof Grajper. Agencja odpowiedzialna za pomysł kreatywny to VMLY&R. Pomoc w przygotowaniu kampanii Walk Creative oraz Loyalty Point. Produkcją wideo zajął się dom produkcyjny Spokój, mediaplanem oraz zakupem mediów – Wavemaker, natomiast komunikacją PR – Garden of Words.
Źródło: Ikea